Dagens boktips!

Så detta blir min första bokrecension här på bloggen. Jag älskar och läsa. När jag sitter med en bok så släpper jag inte ifrån mig den förrens jag läst klart. Så jag tänkte tipsa om böcker jag läst som jag tycker är värda att läsa.

Alkemisten
Denna boken är skriven av Paulo Coelho. Den har sålts i över 30 miljoner exemplar och utgivits i 156 länder.
Boken handlar om herdepojken Santiago. Han följer sin dröm om att finna en dyrbar skatt.
Santiago lämnar sitt trygga liv i Spanien och börjar en resa som går från marknaderna i Tanger till Egyptens öken där hans liv förändras då han träffar alkemisten.

Jag älskade denna bok. Den var först och främst lättläst, jag tror att de flesta skulle klara av att läsa denna bok då de inte är några svåra ord. Det jag också gillade var att den gradvis vart mer och mer spännande ända till slutet så man tröttnade aldrig på att läsa. Jag rekommenderar alltså denna bok varmt till alla, kön och ålder spelar ingen roll då jag tycker den passar alla.



Betyg: 4/5



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: