Dagens boktips!

Här kommer nu min andra bokrecension. Var ett tag sen jag läste ut boken men väntade lite med att göra recensionen, för hur roligt är det med en blogg med bara bokrecensioner?

Flyga Drake
Denna bok handlar om Amir och Hassan som lever i Afghanistan. Amir är väldigt rik och Hassan är hans tjänare. Trots detta så är de bästa vänner. Amir sviker Hassan och de två vännerna skiljs åt. Kort efter detta flyr Amir och hans pappa till Usa då Afghanistan blir invaderat av Sovjetunionen. Flera år senare sker det massa saker runt Amir som tvingar honom att återvända till ett Afghanistan som nu styrs av talibanerna. Där måste han möta gamla demoner som han undvikit alla dessa år.
Khaled Hossein har skrivit denna bok som det har gjorts en filmatisering på. Boken har även sålts i mer än 100000 exemplar.
Flyga Drake måste vara en av de mest sorgsna böcker jag någonsin läst. Det sker så hemska saker i boken och man kan inte låta bli att gråta ibland. Men samtidigt så finns det någon slags lycka och glädje. Jag har inte sett filmen än och nu när jag läst boken så är jag osäker om jag vill de. Om jag vart så ledsen och upprörd av boken så kan jag tänka mig hur jag skulle bli av filmen. Jag kan tycka att bokens slut inte riktigt håller samma klass som dem andra delarna.



4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: